Meedoen met GreenTeam? Dit zijn de zes stappen

23 Aug 2021

Meedoen met GreenTeam? Dit zijn de zes stappen

Deze zomer lijkt het erger dan ooit. Onze planeet staat in de fik en mensen en dieren vluchten voor hun leven. Niet alleen aan de andere kant van de wereld woekeren er bosbranden, maar ook dichtbij huis. Wie deze zomer een bezoekje heeft gebracht aan Italië, Griekenland of Turkije heeft, kan dat waarschijnlijk beamen. Huizen gaan in vlammen op en miljoenen inwoners moeten hun woonplaats verlaten. We kunnen niet langer toekijken en komen in actie! Doe mee

Met de gelegenheidsformatie GreenTeam gaan we hardlopen of wandelen om geld in te zamelen tegen de bosbranden. Denk je eraan om mee te doen? Dan zullen deze praktische tips je op weg helpen. Te gek als je aansluit!

Gefeliciteerd, je bent nu officieel lid van GreenTeam. Dit betekent dat er onder andere een persoonlijke pagina voor je is aangemaakt. Hier vind je alle informatie die je nodig hebt om succesvol actie te kunnen voeren. Bewaar de link van deze pagina goed, of deel deze alvast met iemand.

• 2. Open je dashboard

Via het dashboard kun je inzicht krijgen in de voortgang van jouw actie. Wie heeft er een donatie gedaan en met hoeveel? Het dashboard is ook de plek waar je kunt zien hoeveel kilometers je al hebt afgelegd. Deze pagina vind je onder het icoontje met jouw naam in het menu.

• 3. Maak je pagina persoonlijk

Voor potentiële donateurs is het interessant om te weten waarom je meedoet. Open daarom het dashboard, upload een profielfoto en schrijf een persoonlijke bio. Via de knop pas mijn pagina aan heb je tevens de mogelijkheid om foto’s, video’s en een blog toe te voegen. Maak het persoonlijk en betrek je omgeving bij jouw actie.

• 4. Koppel je Funraisin pagina aan je hardloopapp

Door je actiepagina te koppelen aan een app als Strava, Fitbit of Mapmyfintess kun je gemakkelijk jouw gelopen kilometers bijhouden. Dit doe je als volgt:

-Zorg dat je bent aangemeld via Strava
-Klik op het logo van Strava via het dashboard op het platform

• Fitbit

-Open de pagina: mijn activiteit

-Zorg dat je bent aangemeld via Fitbit

-Klik op het logo van Fitbit via het dashboard op het platform

• Mapmyfitness

-Open de pagina: mijn activiteit

-Zorg dat je bent aangemeld via MapmyFitness

-Klik op het logo van Fitbit via het dashboard op het platform

het platform

Gebruik je liever geen app? Dan kun je handmatig je activiteiten doorgeven. Ga naar Add Activity (onderaan de pagina mijn activiteit) en vul je gegevens in. Let op, het kan wel 24 uur duren voordat je aanpassingen zichtbaar zijn.

• 5. Meld je aan als team

Het hoeft niet, maar wie het leuk vindt kan zich aansluiten bij een team. Dit doe je als volgt:

-Ga naar de homepage

-Scroll naar GreenTeam en klik op alle deelnemers

-Selecteer teams

-Kies het team waar jij deelnemer van wilt worden

-Klik op join us

-Bevestig je deelname door op I Confirm te klikken

• 6. Sponsors werven!

Nu je succesvol bent aangemeld voor GreenTeam is het tijd om sponsoren te werven. Om je daarbij te helpen, hebben we een aantal tips en tools voor je klaarstaan. Zo kun je via de pagina krijg extra steun, je actie delen via social media. En met onze e-mail templates stel je gemakkelijk je vrienden op de hoogte.

Is alles gelukt? Dan kunnen we samen voor de €50.000,- gaan. Dat streefbedrag is goed te halen. Want als er 1.000 mensen meelopen, en iedereen 40 kilometer aflegt, hoeven we maar €1,25,- per kilometer in te zamelen. Moet lukken toch?

Officieel starten we op 8 september met lopen. Maar wie alvast wil beginnen is meer dan welkom. Schrijf je in en doe mee!